Direktlänk till inlägg 1 december 2011

december =)

Av Skåne Svensson - 1 december 2011 13:31


Idag är det den 1 december   Det betyder att det snart är jul  

Om ca 2 veckor kommer riktiga roligheter att börja hända  

Den 16 december kommer mattes syster Ida hit o ska stanna över helgen, de ska göra något som kallas julshopping på lördagen.
Sen den 18, alltså på söndagen den veckan, så kommer även mattes pappa hit på adventsfika. Så då åker Ida med honom hem till Himle igen + att de tar med sig det mesta av mattes packning o julklapparna.

Sen den 21 december då är det äntligen dags för oss (jag o matte) att oxå åka hem till Himle  Sen ska vi stanna där resten av året^^ ända fram till den 8 januari 2012.

Så både jag o matte har längtat efter december o nu är vi inne i rätt månad^^ så idag om 3 veckor så är vi hemma i Himle nu  Vi ska tydligen åka massa jättetidigt! Redan kl 8.06 går första tåget från Kristianstad, o om allt går som det ska (o inte som i måndags när vi kom fram 2 timmar efter att det var tänkt pga stormen) så är vi i Varberg runt 11.30        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Skåne Svensson - 21 december 2011 12:20

Nu är vi samlade igen  Fick min vilja igenom o följde med mattes familj hem till Himle i söndags så matte fick vara själv. Men nu är hon här  Letade faktiskt efter henne när jag kom hit i söndags, man kan ju inte så noga veta ifall hon hade lagt sig ...

,

Av Skåne Svensson - 16 december 2011 12:09

Nu är mattes syster påväg hit  Matte försöker övertala mig att jag ska vara snäll mot henne, men det får vi se hur det går med det...jag vill ju inte lova något om jag inte vet om jag kommer kunna hålla det. O eftersom jag aldrig kan garantera att hå...

Av Skåne Svensson - 14 december 2011 14:14

Förstår inte varför matte envisas med att städa varje vecka, ja menar hon borde ha märkt nu att det inte håller i en vecka ens. Är väl mycket bättre att låta det vara! Tycker iallafall att hon kan strunta i att dammsuga för det är en maskin som jag t...

Av Skåne Svensson - 13 december 2011 15:11


Undra vad matte hade sagt om jag hade sagt om hon hade mötts av denna synen när hon vaknade: o så hade jag sjungt jättefint med  fast jag hade ju såklart varit mindre tecknad^^   Iallafall så har matte börjat packa lite tills vi ska hem, eller ...

Av Skåne Svensson - 7 december 2011 13:52


  Okej så jag blev inte årets lussekatt (tack för era röster föresten) men matte o jag har utsett mig till årets julkatt    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards