Alla inlägg under augusti 2011

Av Skåne Svensson - 31 augusti 2011 11:15

Idag är ingen vanlig dag för idag är det mattes mammas födelsedag  (hon har valt en perfekt månad att fylla år på eller hur^^)

Matte tycker att det är lite trist att vi inte kan vara hemma i Himle o vara med o fira. Själv tycker jag att det inte spelar så stor roll, de ända som var med på min födelsedag var ju matte o Maja, o Maja kom ju inte ens för att fira mig utan för att träffa matte.... 
Men men Grattis till dig Monica  Hoppas du får en bra dag o kväll    
 




Av Skåne Svensson - 30 augusti 2011 12:37

Matte uppskattade nog inte väckningen i morse.....det hela började kl 06:18, jag var inne i badrummet, busade lite under tvätten (men säg inget till matte) o då kände jag att jag hade en hårboll som måste ut. o ut kom den. Matte säger att jag alltid ser så ledsen ut när jag har kräkts, men är det så konstigt? Är ju inte det roligaste man kan göra.....men iallafall typ 10 minuter senare bestämde jag mig för att stå på köksbordet o balansera lite på ryggstödet samtidigt som jag försökte nå en tavla. Då sa matte till mig, för jag får tydligen inte göra så. Sen helt plötsligt (fattar verkligen inte hur...) så välte bordet o det sa KRASCH när krukan o ljuslyktorna slog i golvet. Så matte fick gå upp o sopa upp alla glasskärvorna o resterna av krukan....hon ville ju inte att vi skulle skada oss. Matte sa att det var tur för mig att 3 av 4 ljuslyktor klarade sig.....

Sen när det var städat där igen så gick vi o la oss o sov igen, sen runt 11 när matte tyckte det var dags att gå upp sprang jag bort till balkongdörren o klagade jättemycket för att den var stängd! Men matte har fått för sig att när jag klagar sådär så öppnar hon inte dörren  Eftersom jag tycker det var väldigt elakt o göra så så klagade jag lite till. Men tillslut tröttnade jag o tystnade, då öppnade matte dörren. Men jag fick inte vara ute så länge för det blåste o ryckte en massa i dörren så matte tog in mig igen, fast det gör inte så mycket för det var faktiskt ganska kallt ute. Så nu ligger jag på en stolsdyna (där får jag vara, inte för att matte kan hindra mig att vara på de ställen jag vill när hon inte ser^^) o ska strax sova lite   

Imorgon fyller mattes mamma år  o på torsdag börjar matte skolan igen.....   

=(

Av Skåne Svensson - 29 augusti 2011 10:33

Igårkväll var jag verkligen inte poppis  matte hade lagt sin mobil på laddning, o sladden hängde ner såpass mycket så att jag skulle kunna komma åt den utan att matte märkte något. Men oj vad hon inte blev glad på mig när hon upptäckte att jag hade bitit sönder hennes laddare....igen....

Men först brydde jag mig inte så himla mycket om vad matte sa jag var ju full laddad med energi^^ men ungefär en halvtimme efter det att matte hade upptäckt det började jag lugna ner mig o ångrade mig lite över vad jag hade gjort.....men matte ville verkligen inte prata med mig....inte blev det bättre av att jag attackerade hennes fötter när hon låg i sängen så att hon ryckte till o fick ont i ryggen.....men tror att vi är vänner igen iallafall....  

Av Skåne Svensson - 26 augusti 2011 19:53

Jag har ju tidigare berättat hur skönt det är att ha sovdagar, men vet ni något annat som är otroligt skönt? Att sova några timmar efter att man har ätit  Matte säger att jag dessutom brukar ha sådana roliga sovställningar när jag sover middag....fattar verkligen inte vad hon menar....

men iallafall när man sover middag är det faktiskt helt ok att vakna mitt i o äta lite till innan man somnar om igen. Det är det jag är uppe o gör just nu, så då tänkte jag att jag kunde passa på att skriva lite här med^ 

=)

Av Skåne Svensson - 25 augusti 2011 13:50

Bläckis är hittad  Vi lekte kurragömma jag o bläckis i förra veckan, o han gömde sig så bra att jag inte tyckte det var roligt o leka längre. Sen glömde jag bort honom o hur mycket jag än ropade på honom så kom han inte fram  så idag bestämde sig matte (äntligen) för att hon skulle försöka hitta honom åt mig. Så hon tog fram en ficklampa o började leta under soffan (ända stället där jag inte kommer in under). först så hittade hon några av mina leksaker (men hon glömde ta fram dem, fast kanske var bra att hon höll sig fokuserad på att hitta bläckis, men nu är han ju med oss igen så nu tycker jag att hon kan ta fram leksakerna!) o sen en bit in vem låg där om inte bläckis  Så matte påbörjade operation rädda bläckis genom att hämta en annan av mina favoritleksaker, flugsmällan (fast matte uppskattar inte att jag har tuggat sönder den...), o fram puttades bläckis o vad glad jag blev   Titta så fina vi är ihop jag o bläckis  

Matte har förresten fått hem nya böcker som hon ska ha i skolan  Kanske ska leka kurragömma med dem med o "råka" glömma dem o inte säga något till matte? får göra det när hon sover eller något så hon inte misstänker mig....


.

Av Skåne Svensson - 25 augusti 2011 12:17

  En bild på lilla jag just nu^

Av Skåne Svensson - 23 augusti 2011 14:44

Vet ni hur skönt det är att ha en sovdag? Jag brukar försöka ha minst 3 dagar i veckan. Nu blev det visserligen inte så många sovdagar under sommaren, så nu försöker jag ta igen dem genom att ha några fler ett tag fram över^^

Det ända som krävs är: en skön plats att ligga på (det kan vara bra att ha lite olika så man kan variera sig lite), lagom temperatur i rummet, fri tillgång till mat o  vatten (så man inte behöver slösa energi på att vänta på att matte ska fixa fram det) samt en snäll matte som låter en vara ^^ o jag har allt det där  

:p

Av Skåne Svensson - 22 augusti 2011 17:36

Idag har jag diskuterat en hel del med katten under^^ Vi hade väldigt mycket att säga varandra^^ Men det var på förmiddagen, under eftermiddagen har jag legat på en stol o sovit  Nu ska vi se vad jag kan lura matte att ge mig till kvällsmat, eller om det blir det gamla vanliga torrfodret...skulle inte förvåna mig om det blir torrfoder för hon tycker inte att jag behöver äta sådan mat varje dag för då kanske jag blir tjock.....o det har jag inte planerat att bli inte än iallafall... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards