Alla inlägg under september 2011

Hm

Av Skåne Svensson - 14 september 2011 18:09

Idag tog matte fram sin resväska o började packa saker....känner mig väldigt orolig. Men matte fattar inte varför jag är orolig för hon säger att hon aldrig har lämnat mig förutom vid skola o sånt...men man vet ju aldrig.....

Men hon har lovat (som vanligt) att inte glömma mig. Om jag ska vara ärlig så tog hon ju faktiskt fram min väska redan för några dagar sedan....Blir tydligen att gå upp tidigt för första tåget går 8 på morgonen, sen är vi förhoppningsvis framme i Varberg runt 11.30  

:/

Av Skåne Svensson - 13 september 2011 14:54

Igår kväll var matte verkligen ingen favorit  Hon tyckte nämligen att det var dags att borsta mig! Har hon inte lärt sig att jag verkligen inte tycker om att bli borstad! Sen har jag hört att i helgen när vi är hemma i Varberg så ska de klippa mina klor samt pälsen under tassarna  Ni anar inte hur synd det är om lilla jag! Sen har jag hört att matte har snackat något om att det snart är dags för ett bad! Vet verkligen inte om jag tycker att det är ok att hon håller på sådär med mig! Hon skyller det hela på att det är för att jag inte ska få tovor, inte ska riva sönder allt o alla.....men jag tror nog mest att det är för att plåga mig!   Se så mycket päls hon tog bort på mig! Det är tur för henne att jag har så mycket päls att det inte ens syns när hon har borstat bort så mycket päls!

=)

Av Skåne Svensson - 12 september 2011 16:08

Matte har vart så trist både idag o igår, bara suttit o läst i sina skolböcker o emellanåt har hon kastat bläckis till mig...o nu är det tre dagars skoldagar som gäller säger hon!  Fast har hört att de inte kommer vara jättelånga dagar iallafall  I veckan ska jag oxå planera vad jag vill ha med mig till Himle 

Vet ni förresten vad som hände den 6 november förra året???



Jo det var den dagen som jag flyttade ihop med matte  Sen den dagen har hennes liv aldrig vart det samma igen^^ o dagen efter blev jag kristianstadsbo för första gången, men det var verkligen inte kul att åka hit eftersom jag var tvungen att sitta i en bur!  Fast nu har jag vant mig vid att åka i bur o väska, men tycker så klart att det är trevligast att inte behöva vara instängd överhuvudtaget^^ Har oxå börjat vänja mig vid att åka bil nu men tycker det är bättre att åka tåg. Fast matte tycker tvärtom för det betyder ju oftast att åker med sin familj.....  

Av Skåne Svensson - 9 september 2011 12:23

Matte tyckte verkligen inte om mig inatt, för hon påstår att jag kände på mig att hon hade huvudvärk (vilket jag gjorde, men det behöver ingen säga till matte), o att det var därför som jag höll på som jag gjorde när hon skulle försöka sova. Jag hade nämligen kattfnatt som matte säger....vilket går ut på att jag springer fram o tillbaka i lägenheten, kastar bläckis ibland, klöser i mattes säng, gräver i bokhyllan ja ni fattar lite sådär strävig som är så kul att vara^^ Men iallafall matte tyckte alltså att det var mindre kul o försökte säga till mig att vara tyst o lugna ner mig, men det gick sådär....men på något sätt lyckades jag välta vattenskålen på mig o då var det inte lika kul längre utan då sprang jag o gömde mig i mitt hus  o matte fick gå upp o torka golvet^^ för oj vad mycket vatten det kan få plats i en vattenskål som nyss var fylld med vatten^ 

=)

Av Skåne Svensson - 8 september 2011 16:29

Idag har matte återigen varit i skolan....men jag tog igen den ensamtiden genom att tvinga matte att kasta bläckis jättelänge samt att följa efter henne så fort hon reser sig upp från soffan^^

Men nu har jag börjat tröttna lite det så nu ska jag nog gå o lägga mig o göra ingenting så kan matte få göra vad hon  

Av Skåne Svensson - 6 september 2011 15:43

Nu har skolan börjat på riktigt för matte igen, vilket betyder att jag inte kan sitta på balkongen hela dagen utan måste vara inne.....

Men matte tycker att det är kul iallafall, önskar bara att hon kunde tänka på mig ibland  Det räcker inte med att jag är i centrum för det mesta trivs bäst med att vara det hela tiden, tycker att det är synd att matte tvunget ska ha saker att göra där inte jag får vara med   Tycker nog faktiskt att hon borde sluta skolan för min skull så att hon kan vara hemma med mig hela dagarna istället  Fast tror inte att hon går med på det, hon kan vara så envis ibland alltså!  

.

Av Skåne Svensson - 5 september 2011 11:13

Matte är inte så glad på mig just nu för hon hittade dela av sin favorit tröja som såg ut såhär:

 Men alla delar sitter ju iallafall fortfarande ihop med varandra så varför reagerade hon ens?


Ialla fall här kommer lite bilder på mig när jag sover (förstår inte varför nästan alla bilder på mig är när jag sover?)

Det är viktigt att hålla fast Bläckis när man sover då han ibland får för sig att smita...o det uppskattar verkligen inte jag!

Denna bilden har jag väl egentligen ingen direkt förklaring på mer än att det var skönt att sova i mattes säng^^

Matte tyckte att denna bilden var kul bara för att jag ligger o räcker ut tungan...tydligen hade jag legat o sugit på tungan med, ni vet som småbarn suger på napp (inte för att jag är liten). Matte sa att hennes familjs hund Guinness brukar ligga likadant o sova. På rygg sugandes på tungan.....  

=)

Av Skåne Svensson - 4 september 2011 10:29

Matte påstår att jag o grannkatten sitter o ljuger ihop historier för varandra, det är verkligen inte så....

Men idag har jag inte fått komma ut en, o vi som hade bestämt en tid! Försökte hoppa ut.....men gick sådär....är ju fortfarande inne....

Mattes förklaring till att hon inte har öppnat än (fast jag har vart tyst o fin i typ 20 min...) är att hon ska plugga idag o då orkar hon inte sitta o höra oss snacka högljutt med varandra.....fattar verkligen inte vad hon menar att det skulle vara störande.... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards