Alla inlägg under februari 2011

Av Skåne Svensson - 20 februari 2011 13:45

Ligger på ryggstödet till soffan o kollar ut genom fönstret just nu =) har väl inte gjort sådär jättemycket idag, klagat lite på matte när hon inte gosat med mig o så =) sen har matte tvingat mig o göra massa konstiga saker för att jag ska få lite godis! Jag är väl ingen cirkushund eller!!!!!

Hon kanske borde skaffa sig en sådan där nakenhund så kan hon tvinga den att lära sig en massa konstiga konster + att då har jag någon att skylla på om det skulle ske något i lägenheten som hon inte gillar ^^ Ja fast då har matte någon annan att tänka på än mig o det vill jag ju inte att jag ska komma i skymundan.... ja det tåls att fundera på vad som är bäst för mig! 

Av Skåne Svensson - 19 februari 2011 15:45

Här ligger jag och sover just nu =) Mitt sår är mycket finare nu, annat kan man säga om mattes händer^^ Klöste en heldel på henne när hon skulle tvätta det och binda om tassen, så hon kallade på extra hjälp sen kom de fram till att det kanske var bättre att låta det vara. Det var ju det jag försökte säga hela tiden! Men matte är ju sådan att hon inte kan tro på det jag säger utan hon måste komma fram till det alldeles själv :P Har busat en hel del idag faktiskt, matte tycker att det är skönt att jag är som vanligt^^ men nu har jag min vanliga eftermiddagslur =) undra hur många timmar den ska vara idag? jaja nu ska jag nana vidare ialla fall =)

Aj

Av Skåne Svensson - 18 februari 2011 14:15

Stackars lilla mig=( Fastnade i mitt klösträd när det ramlade, så började blöda massa på ena trampdynan =´( 

Men matte försökte tvätta det o så men, det gjorde jätteont o obehagligt så sprang iväg efter att ha gjort en massa blodfläckar på matte. Men nu gör det inte lika ont längre ligger o vilar på köksbordet, tycker jag att jag förtjänar =)


Då var det roligare med arbetaren utanför fönstret =) han vinkade o pekade så att jag skulle kunna jaga det ^^ tyckte jag var jättekul =)

Av Skåne Svensson - 17 februari 2011 13:45

Idag har matte hållt på o flytta massa saker o haft igång den där hemskemaskinen som låter så enormt mycket! =( Men sen hade hon framme den roliga våta trasan som åker på golvet så den lekte jag en massa med när hon prata i telefon, men hon tyckte inte att jag skulle det! Hur kan hon med o säga att jag inte får leka med vad jag vill?! Men jag attackerade den flera gånger för jag visste att hon inte skulle hinnan fram o putta bort mig innan jag hunnit springa ^^ väldigt bra att vara en liten snabb katt =P

Igår fyllde jag o mina syskon 6 månader =) så matte kommer säkert ta upp det där med kastrernig igen =´(  Bäst att stryka det igen så hon inte kommer på det =) 

Min ända syster =) Matte har sagt att hon valde mellan henne o mig =) Tur för matte att hon valde mig hur hade hennes liv annars vart? Jag var ju helt enkelt bäst av alla mina syskon, men det är ju egentligen ganska självklart^^

Av Skåne Svensson - 16 februari 2011 13:45

Matte säger att hon har förlåtit mig nu <3 Var nämligen duktig o hade inte förstört något idag när hon kom hem=) Så jag får bo kvar ^^

Matte visst nog att jag ville haft hennes flingor imorse för hon höll på att hälla dem i min matskål^^ men sen gav hon mig vanligt torrfoder......men försökte sno hennes flingor sen ur hennes skål^^ Men hon bara skrattade o puttade undan mig.......
Jag säger det nog inte så ofta men jag tycker om när min matte tycker om mig =)
Av Skåne Svensson - 15 februari 2011 16:15

Matte blev inte glad idag när hon kom hem från skolan, hon gillade verkligen inte att jag hade lyckats ta mig upp till den övre delen av bokhyllan o rivit ner en orkidé i golvet o den andra hade jag brutit sen hade jag dragit iväg med lite andra saker....

Sen när matte skulle plocka undan grejerna igen så ville jag att hon skulle gosa med mig istället men hon bara puttade iväg mig hela tiden :´( Hon sa att hon var villig att betala någon för att ta mig härifrån =(

Hon blev visst inte gladare av att jag visade hur man ska hoppa upp där genom att ta satts från bordet.....undra om hon tänker förlåta mig?????

Av Skåne Svensson - 14 februari 2011 14:15

Matte säger att det är alla hjärtans dag idag, men vad är det egentligen?

Ska man inte älska varandra varje dag o inte bara en gång om året? Vad är det som gör att det är extra viktigt att visa det denna dagen? Ni tvåbenta är ganska konstiga på det sättet hittar på en massa dagar att fira, annat är det med oss katter vi har inget att fira o då slipper man stressen som kommer med alla dessa olika firande. Men kan ju lägga till ett fint litet hjärta ändå =)

Av Skåne Svensson - 13 februari 2011 08:30

Jag sitter i fönstret o kollar den stora maskinen som har varit här sen stormen ungefär. Den kanske blåste hit :O

Haha matta tänkte ta ett bra kort men det blev väl sådär.....lite av mig lite av maskinen ^^

Ovido - Quiz & Flashcards